Jobbi.no lar deg anmelde jobben din anonymt: – Noen kommer til å skjelve litt i buksene Nå kan norske arbeidsgivere bli vurdert av tidligere ansatte, nåværende medarbeidere – og folk som aldri fikk jobben. Helt anonymt.
Ble LinkedIn-stemme for mange i bransjen: – Noen dager vil jeg slette hele profilen Cecilie S. Alstad gikk fra å være redd for å bli sett – til å bli sett av hundretusener på LinkedIn.
Rivende uenig om LinkedIn: – Kan ikke komme fra utsiden og melde sånt Politiker Eivind Trædal fyrte løs mot LinkedIn. Hvor godt kritikken hans treffer, er det delte meninger om.
Fant drømmepartneren etter 40 søknader og 11 dater: – Det måtte bli henne Håkon Wåge-Lorentzen tok en uvanlig tilnærming til rekruttering da han søkte ny partner til eventbyrået Ophelix. Nå har han landet drømmekandidaten – etter en viral prosess med frierbrev, burrito-dates og personlig oppfølging av hver eneste én.
Disse er nominert til Linkiaden-prisene Når LinkedIn-konferansen Linkiaden går av stabelen 8. april, skal ikke bare deltakerne lære mer om plattformen – de beste på LinkedIn skal også hedres.
Fikk betalt under jobbintervjuet: – Burde bli bransjestandard Betalte jobbsøkere for tiden de brukte på casearbeid under ansettelsen av ny markedsfører – nå høster selskapet ros.
Reagerer kraftig på stillingsannonse: – At de ikke ser det selv Karrieresenter Østfolds nye kommunikasjonsrådgiver skal beherske ekstremt mange oppgaver. Fredrik Fornes sparer ikke på kruttet.
Over 200 000 kroner samlet inn til Leger Uten Grenser: – Takk, norsk næringsliv Like før våpenhvilen i Gaza kunne initiativtakerne bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje overføre over 200 000 kroner til Leger Uten Grenser.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.
Fredrik Fornes lanserer nok en LinkedIn-konferanse Fredrik Fornes utfordrer Hubify med en ny LinkedIn-konferanse, Linkiaden, som lanseres som en konkurrent til Attention – som hittil har markedsført seg som «Norges eneste LinkedIn-festival». Nyheten ønsker ikke hans gamle arbeidsgiver å kommentere.
Donerer foredrag til veldedighet – har passert 100 000 kroner Folkene bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje håper å tjene inn enda mer.
Full splid mellom Fredrik Fornes og hans gamle arbeidsgiver Hevder brukerene kan bli utstengt fra LinkedIn. Dette svarer selskapet og LinkedIn.
Reagerer kraftig på stillingsannonse: – Blir oppgitt Universitetet i Bergen søker kommunikasjonsrådgiver som blant annet skal jobbe med arrangement, sosiale medier, internkommunikasjon og visuell design.
Ut mot annonse for gratisarbeid: – En ganske krevende jobb Mjøndalen IF søker etter SoMe-ansvarlig som skal jobbe gratis. Klubben forsvarer det med at de i stor grad baserer seg på frivillighet.
Reagerer på LinkedIn-priser: – Ganske stivt – For store bedrifter er det sikkert en såpass liten utgift at det går fint, men for mindre bedrifter blir det verre, sier Katinka Sletten.
Fredrik Fornes ferdig som Narify-topp etter tre måneder Trekker seg også fra LinkedIn-konferanse han var med og arrangerte. Udramatisk mener hans tidligere arbeidsgiver.